28
апрель
2018
1-ші сынып ата-аналарымен кездесу, баланың жеке қызығушылығын байқау, және кеңес жадынама жүргізілу нәтижесіне
2017 оқу жылының қыркүйек айында мектеп психологтары: Асубаева Г.А. Дарменова Б.Р. 1-ші сынып ата-аналарына Баланы мадақтау арқылы балалға тәрбие беру жөнінде кеңес берілді.
Күні:22.09.2017 ж
Қатысқан ата-ана саны-46
Мақсаты: Ата-ана балаларының жақсы қасиеттерін біліп баласына деген сенімділікті ояту. Баланың жеке қызығушылығын байқау.
Нәтижесінде: Ата-аналар балалардың мадақтау естіп, баласын тагыда жақсы оқытып еш қиындықсыз кедергісіз. Баласына қүш жігерінің салу туралы айтылды. Балаларының қадағалау және үнемі қараусыз қалмау туралы айтылды.
Ұсыныс: оқушылардың ата-аналарымен үнемі кездесіп балалар жайлы жадынамалар берп тұру. Сынып жетекшілеріне ата-анасымен үнемі байланыста болу туралы ұсыныс берілді.
Қыркүйек айында мектеп психологы: Асубаева.Г.А. 5 сынып оқушыларының бейімделуіне байланысты социометрия әдістемесі жүргізіліп, және 1 сынып оқушыларынан сауалнама алынды.
Күні:20-21.09.2017 ж
Мақсаты: Ата-аналармен бірлесе отырып оқушылардың бойындағы қорқыныштан арылтып, оқуға деген құштарлығын арттыру. 1- 5 сынып оқушыларының сыныпқа бейімделуін анықтау.
Нәтижесінде: 5 сыныптың оқушылары сыныптас достарын жазып көрсетті. Оқушылардың топтағы орындары белгіленді. Сыныптарда ең жоғарғы көрсеткіш көрсеткен оқушыларда болды. Орташа топтың құрамындағыларда анықталды. Кейбір сыныптарда төменгі шеттетілген оқушылардың бар екені де анықталды. 1 сынып оқушыларының «Менің жанұям» тақырыбында салынған суреттер сырына тоқталып, әр суретте оқушының отбасын қалай жақсы көретінін байқауға болады. Оқушының мектепке бейімділігін анықтау мақсатында, әр ата-анадан мынандай сауалнама алынды:
1.Балаңыздың жақсы көретін түсі
2.Жақсы көретін мерекесі
3.Сүйікті тәтті тағамы
4.Сүйікті мультфильмі
5.Ең сүйікті тағамы
6.Ең жақсы көретін пәні
7.Ең жақын досының аты
8.Ең сүйікті жыл мезгілі
Әр ата-ана баласының нені жақсы көретіндігін, нені ұнататыны жөнінде ақпарат берді. Осы жауап бойынша баланың, мектепке бейімделгенін байқауға болады. Әр ата-ана баласының мектепке деген қызығушылығы бар, оны оята білетін сынып жетекші және біз деп көрсетті.
Ұсыныс: оқушының бойындағы қызығушылықты ояту мақсатында, тренингтер жаттығулары жүргізілсін.
10 сынып оқушыларын бейімделуге үйрету педагогикалық консилиум туралы анықтама
Өткізген күні: 22.09.2017 ж
Барлық қатысқан оқушы саны: 51 оқушы, оның ішінде: 10 а -20; 10 б-18; 10в - 13 оқушы.
Педконсилиумның өтуі барысында директордың оқу жөніндегі орынбасары: Э.С.Разакбаева оқушылардың оқудың жоғарғы сатысына көшкенде тәрбиеде, дамуда, оқуда жүзеге асуы жайлы жұмысын көрсетті. Жоғары сынып оқушысының бейімделуінде пән мұғалімінің рөлі
Разакова А. және Аташева Г. Феруза Маликовна , практикалық презентацияларында айқын көрсетілді. Мектеп психологы Г.Асубаева өткізілген тренингтер, диагностикалар және сұрақ-жауап нәтижелерімен таныстырды. Сынып жетекші оқушылардың бейімделудегі тәжірибелі үлкен жетістіктерімен бөлісті. Мектеп директоры А.А. Қалқабаева консилиум барысында оқу жылының соңына жоғары сынып оқушыларының бейімделуіндегі мәселелердің сәтті шешілуінің сантүрлі жолдарын ұсынды. Оқушылармен келесі әдістемелер өткізілді:
1. Социометрия әдісі.
2. Оқу дәрежесін анықтау.
3. Мектеп үрей деңгейін анықтау.
Нәтижесі төмендегідей:
2017 оқу жылының қыркүйек айының 7- ші жұлдызында мектеп психологтары: Асубаева Г.А мен Дарменова Б.Р. 5-6 сынып оқушыларымен «Отбасы жарастығы тақырыбында» тренинг жаттығулары жүргізілді.
Мақсаты: Оқушыларға сыйластық, махаббат, құндылықтары туралы түсініктерін кеңейту.
Міндеттері:
оқушыларға отбасы жарастығы,татулығы туралы түсінік қалыптастыру;
отбасындағы жағымды қарым-қатынас жасау іскерліктерін дамыту;
өзара сыйластыққа тәрбиелеу;
Қатысқандар: 5-6 сынып оқушылары
1. Тыныштық сәті. «Нұрға бөлену»
Ыңғайланып отырыңыздар,денелеріңізді түзу ұстаңыздар.Қолыңызды тізеңізге немесе үстелге қоюға болады.Көздеріңізді жұмуларыңызды өтінемін.
Елестетіп көріңіздер:Күн нұры сіздің төбеңізден өтіп,кеудеңізге қарай бойлап барады.Кеудеңіздің орта тұсында гүл түйнегі орналасқан. Гүлдің түйнегі нұрдан баяу ашылып келеді.Балғын және таза әсем гүл сіздің әр ойыңызды, әр сезіміңізді, эмоцияңыз бен тілек - қалауыңызды шайып,жүрегіңіздің қауызын ашты. Нұр сәулесі сіздің бойыңызға ақырын тарай бастағанын елестетіңіз.Ол біртіндеп күшейе түсуде.Ой мен осы нұрды қолдарыңызға түсіріңіз.Сіздің қолдарыңыз нұрға бөленіп, сәуле шашуда.Қолымыз тек жақсы,ізгі істер істейді және баршаға көмектеседі.Нұр аяқтарыңызға тарады.Аяқтарыңыз нұр сәулесін шашуда.Олар сізді тек жақсылық жасау үшін жақсы жерлерге апарады.Олар нұр мен махаббат құралына айналды.Одан әрі нұр сіздің ауызыңызға,тіліңізге тарады.Тіліңіз тек шындықты және жақсы,ізгі сөздер ғана айтады.Нұрды құлақтарыңызға бағыттаңыз,құлақтарыңыз тек жақсы сөзбен әсем әуенді ғана естиді.Нұр көздерімізге де жетті,көзіміз тек жақсыға қарап бәрінен жақсылықты ғана көреді. Сіздің басыңыз түгелдей нұрға бөленіп,басыңызға тек ізгі,сәулелі ой келеді.Нұр бірте – бірте қарқын және шұғылана бастайды,сіздің денеңізден шығып,жан – жағыңызға сәуле шашады. Осы нұрды туысқандарыңызға,мұғалімдеріңізге,достарыңызға,таныстарыңызға бағыттаңыз. Нұрды уақытша түсініспей,ренжісіп жүрген адамдарға да бағыттаңыз,олардың да жүрегі нұрға толсын.Осы нұр бүкіл әлемге:барлық адамдарға,жан – жануарларға,өсімдіктерге,барлық тірі жанға таралсын...Ғаламның барлық түкпір – түкпіріне нұр бағыттаңыз.Ойша айтыңыз: «Мен нұрлымын...Нұр менің ішімде...Мен нұрмын»
Осындай нұр,махаббат және тыныштық күйінде отыра тұрыңыз...
Енді осы нұрды жүрегіңізге орналастырыңыз.Нұрға толы бүкіл әлем сіздің жүрегіңізде.Оны осындай әсем қалпында сақтаңыз.
Жаймен көзіңізді ашуға болады.
Оқушылармен Әңгімелесу (сұхбат): « Отбасы татулығы»
аңыз әңгіме
Баяғыда бір үлкен отбасы өмір сүріпті.Отбасындағы адамдар мсаны өте көп екен,бір қауым ел болып,бірге тұрыпты.Ол отбасы ерекше екен,отбасының өзара келісімде,татулықта өмір сүруі елді таң қалдырады.Оларда ұрыс-керіс,дау-жанжал деген атымен болмайды екен.Бұл отбасы жайлы патшаның құлағынада жетеді.Патша естігенінің ақ-қарасын анықтау үшін ауылға келеді.Ауылда тап-таза,барлығы да жеткілікті,тыныштық пен береке қонған.Патшаның көңілі толып,ерекше бір шаттыққа бөленеді.Сыйластығы жарасқан бақытты отбасында қариялардың орны төрде,уайым-қайғысыз,балалары бақытты,мәз-мейрам екен.Бұған патша таң-тамаша болды.Отбасының қалайша бақытты,тату-тәтті өмір сүруінің мәнісін білгісі келді.Ол ауыл ақсақалына келіп,отбасындағы татулық пен бірлікке қалай жеткендерін айтуын өтінді.Қарт үнсіз ғана жүз рет «сүйіспеншілік», жүз рет «кешірім», жүз рет «бірлік» деп қағазға мұқият жазып берді.Үш сөзді оқып патша таң қалып осы –ақ па?
-Иә деді ақсақал.Барлық жақсы отбасылары тек осы қасиеттерден құралады,-деді де,сәл ойланып, «және шыдамдылық» деген сөзді қосып қойды.
Өсиет әңгіменің мәні неде?Отбасының татулығын ұстап тұрған нендей қасиеттер екен?СыйластықАта болып ақыл айтып көріңдерӘже болып ертегі айтып беріңдерӘке болып еркелетіп көріңдерАна болып мейірімділік төгіңдер.
Нәтижесінде: оқушыларға «Ұяда не көрсең,ұшқанда соны ілесің»
Отбасының татулығы қандай табыстарға жеткізеді?
Отбасы татулығы біріншіден бірлікке,сүйіспеншілікке,шыдамдылыққа қол жеткізеді.Оқушылар кезекпен шығып,үлкен адамдардың өздерін еркелетіп,жақсы көріп айтатын сөздерін солардың дауыс ырғағына салып айту керек деп, кеңес берілді.Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өз ойларын айтты.Өз ата-аналарының дауыс ырғағын салып көрсетті.
Оқушыларға «Шексіз өмір» бейнефильм (2 мин) көрсетіліп, топпен ән айтылды. «Әкем-әнім»
11. Соңғы тыныштық сәті. «Түстер әлемі»
Муз.әуен.демалу
Елестетіп көріңіздер:Күн нұры сіздің төбеңізден өтіп,кеудеңізге қарай бойлап барады.Кеудеңіздің орта тұсында гүл түйнегі орналасқан. Гүлдің түйнегі нұрдан баяу ашылып келеді.Балғын және таза әсем гүл сіздің әр ойыңызды, әр сезіміңізді, эмоцияңыз бен тілек - қалауыңызды шайып,жүрегіңіздің қауызын ашты. Нұр сәулесі сіздің бойыңызға ақырын тарай бастағанын елестетіңіз.Ол біртіндеп күшейе түсуде.Ой мен осы нұрды қолдарыңызға түсіріңіз.Сіздің қолдарыңыз нұрға бөленіп, сәуле шашуда.Қолымыз тек жақсы,ізгі істер істейді және баршаға көмектеседі.Нұр аяқтарыңызға тарады.Аяқтарыңыз нұр сәулесін шашуда.Олар сізді тек жақсылық жасау үшін жақсы жерлерге апарады.Олар нұр мен махаббат құралына айналды.Одан әрі нұр сіздің ауызыңызға,тіліңізге тарады.Тіліңіз тек шындықты және жақсы,ізгі сөздер ғана айтады.Нұрды құлақтарыңызға бағыттаңыз,құлақтарыңыз тек жақсы сөзбен әсем әуенді ғана естиді.Нұр көздерімізге де жетті,көзіміз тек жақсыға қарап бәрінен жақсылықты ғана көреді. Сіздің басыңыз түгелдей нұрға бөленіп,басыңызға тек ізгі,сәулелі ой келеді.Нұр бірте – бірте қарқын және шұғылана бастайды,сіздің денеңізден шығып,жан – жағыңызға сәуле шашады.
2017 оқу жылының қыркүйек айының 8- ші жұлдызында мектеп психологтары: Асубаева Г.А мен Дарменова Б.Р. 6 сынып оқушыларымен «Менің отбасым» тақырыбында сурет байқауы жүргізілді.
Мақсаты: Балаларды өзінің отбасылары,сүйіктілері,олардың мейірімі мен жанашырлығы туралы әңгімелеуге талаптандыру.Отбасы бұл бірге тұратын,бірін-бірі сүйетін,бір-біріне қамқор болатын адамдар деген түсінікті қалыптастыру.Өзінің отбасы үшін мақтаныш сезімін тәрбиелеу.
Қатысқандар: 6 сынып оқушылары
Нәтижесінде: оқушылардың суретінен анықталғаны , балалардың көзқарасымен отбасы, отбасы мүшелерінің қарым-қатнастары шынай көрініске ие болады.
Оқушылара өздерінің жас ерекшеліктеріне байланысты отбасын «Бақытты», «жарасымды», «шынайы», «берік» түсініктеріне сай бейнелеген. Оқушылардың суреттерінен байқалғаны, балалардың отбастарының ішінде нашар,қарым-қатнастары төмен отбасылары анықталмады. Бала өз психологиясына байланысты суретте әлемді ерекшелікке толы, қарым-қатнасты тек жақсы жағымды жағынан көреді.
Соңына мектеп фойесінде оқушылардың туындысынан көрме ұйымдастырылды.
Жасөспірімдер және есірткі заттар
Есірткі заттарды қолдану - жалпыға тараған және барлық жерде кездесетін құбылыс. Ол ерлер арасында да, әйелдер арасында да, барлық этникалық және әлеуметтік топтарда кездеседі.
Бүгінгі күні нашақорлықтың жасөспірімдер арасында кеңінен таралуы алаңдаушылық тудырып отыр. Күн сайын осындай ессіздікке жастар көптеп бой ұруда. Ал оның соңы кісі өлімі мен зорлық-зомбылық жасауға соқтыруда. Әлеуметтік құбылыс ретінде нашақорлық есірткілерді қолдануға жаңа құрбандарды тарту есебінен өмір сүріп және дамып келеді. Сондықтан жастар арасында нашақорлық жедел дамып келеді.
Өзін-өзі орнықтыру, әуес көру, топқа үйірсектік, жанұядан кетіп қалу, еліктеуге ұмтылу, құрбылары ортасында қалыптаскан дәстүр мен нормалар жасөспірімдердің есірткі қолдануына едәуір септігін тигізуде. Қоғам мен әлеуметтік орта бұл үдеріске өз ықпалын тигізуі қажет. Жанұяда ата-ана мен баланың арасында өзара түсініспеушіліктің, немкұрайдылықтың, ата-аналар тарапынан бақылаудың төмендігі - мұның бәрі есірткіге бой ұрудың себептері.
Жасөспірімдік кезеңнің психологиялық ерекшелігі, атап айтқанда өзін-өзі бағалау, құрбыларының ықпалына көну, психикалык ауру - депрессиялық синдром, маньякалды синдром және мән беру синдромының жетіспеушілігі есірткіні қолдануды ертеректен бастауға себеп болады. Есірткіге бас ұру проблемасын көпшілік әр түрлі суреттейді. Жасөспірім ерекше әсерленгіш, мінез-құлқын өзгертуге ыңғайлы. Айналасындағылармен қарым-қатынасы қиындау және қалыптан тыс әсерленгіш. Өз құрбыларымен қатынасы бірқалыпты емес, ата-аналарымен арасында ұрыс-керіс, кызығушылығын сәл де болса кемітсе, бірден қарсы шығады. Қоршаған орта мен жақын араласатындардың әсері ерекше қатты, бұл кезде адамдар жақсыға да, жаманға да кінәратшыл келеді. Жас адамдардың өмір туралы тәжірибесі аз, ымырасыздығы мен алаңғасарлығы олардың үлкендер алдындағы дағдарысының пердесін жабады. Есірткіні алғаш қабылдаудың түпкі себептерінің бірі - өз құрбылары арасында қалыптасқан қанағаттанғысыз жай. "Компанияда" құрметті орынға жайғасу мақсатында ол әртүрлі жолдарды іздестіреді және өз мәртебесін "шөптердің" көмегімен көтерудің жолын табады. Осы жастағылардың проблемасы ерекше: жалғыздық, айналасындағылардың, ата-аналардың, мұғалімдердің, өз құрбыларының жасөспірімдерді түсінбеуі; жауапсыз еліктеу; өзінің бос уақытын дұрыстап өткізбеуі, өзіне сүйікті іс-әрекет таба алмау. Жасөспірімдік кезеңде өз "табынушысын" жасап алу және бар ісінде соларға ұқсау тілегі басым болып келеді.
Оқушылардың көпшілігі есірткі туралы ақпаратты 10-12 жас кезінде алғанды дұрыс көреді.
Балалардың қараусыз қалуы кәмелетке толмаған балалардың бұзақылығына жол береді, оларды нашақорлар ортасына түсіреді, жасөспірім онда аз уақыт ішінде есірткінің дәмін татады, көз алдында нашақор ауру адамға айналады.
Нашақорлық дәрілерді немесе басқа да зиянды заттарды мөлшерден тыс қабылдау нәтижесінде туындайды.
Нашақорлық үшін жасөспірімдік шақта есірткіге тәуелділік белгісі берекесіздіктен, ауру синдромы мен кезеңдері шекарасының нақтылы еместігімен, есірткіге тәуелділік кезеңін бөліп алуға болмайтындығымен, психикалық жеткіліксіздігінін тез дамуымен, эндокриндік жетіспеушілікпен сипатталады.
Есірткімен таныс болу шегіп көруді ұсынатын құрбыларының тобында басталады. Ол коноплядан наша, гашиш, марихуана және т.б. зиянды заттар жасалады. Бірінші жыл ішінде шегу кездейсоқ ретпен жүреді - айына немесе аптасына 1-2 реттен. Шегуші адам ішімдік ішеді, бірақ гашишті өзі арнайы іздемейді, ал біреулер ұсына қалса, тартынбайды.
"Шөпті" біртіндеп шегу тұрақты кәсіпке айналады, жасөспірім одан аздап ләззат ала бастайды. Ал "шөптің" болмай қалуы қанағаттанбаушылыққа, көңіл-хошының болмауына, тітіркенуге соқтырады.
Нақты бір калыптасқан топтарға бойы үйренген жасөспірім алғаш рет героиннің немесе апиындар қатарындағы басқа да есірткілердің дәмін татып көреді. Бірақ бүгінгі күні жасөспірімді басқа мәселе - "Есірткі және ЖҚТҚ/АҚТҚ (ВИЧ)" алаңдата бастады.
Еуропаның 30 мемлекетінде, сонымен қатар Латвияда 15 пен 16 жас аралығындағы 2300 жас адам сауалнамаға қатысты. 1995 жылғы мәліметтермен салыстырғанда, 15-16 жастағылардың неше түрлі есірткі заттарды қолдануы Еуропа мемлекетіндегі орташа көрсеткіштен 4 есе өскені туралы мәлімет алаңдатады. Жасөспірімдерді бұл деректер алаңдатады, олар мұндай кауіпті әрекеттеріне сын көзбен қарайды. Бұл бүгінгі күнгі ойлану мен әрекет ету құралы ғана емес, мектепті бітіргеннен кейінгі келешекке де ықпал етеді.
Күні:22.09.2017 ж
Қатысқан ата-ана саны-46
Мақсаты: Ата-ана балаларының жақсы қасиеттерін біліп баласына деген сенімділікті ояту. Баланың жеке қызығушылығын байқау.
Нәтижесінде: Ата-аналар балалардың мадақтау естіп, баласын тагыда жақсы оқытып еш қиындықсыз кедергісіз. Баласына қүш жігерінің салу туралы айтылды. Балаларының қадағалау және үнемі қараусыз қалмау туралы айтылды.
Ұсыныс: оқушылардың ата-аналарымен үнемі кездесіп балалар жайлы жадынамалар берп тұру. Сынып жетекшілеріне ата-анасымен үнемі байланыста болу туралы ұсыныс берілді.
1-5 сынып оқушыларының мектепке бейімделуін анықтауға байланысты жүргізілген жұмысның нәтижесіне
Қыркүйек айында мектеп психологы: Асубаева.Г.А. 5 сынып оқушыларының бейімделуіне байланысты социометрия әдістемесі жүргізіліп, және 1 сынып оқушыларынан сауалнама алынды.
Күні:20-21.09.2017 ж
Мақсаты: Ата-аналармен бірлесе отырып оқушылардың бойындағы қорқыныштан арылтып, оқуға деген құштарлығын арттыру. 1- 5 сынып оқушыларының сыныпқа бейімделуін анықтау.
Нәтижесінде: 5 сыныптың оқушылары сыныптас достарын жазып көрсетті. Оқушылардың топтағы орындары белгіленді. Сыныптарда ең жоғарғы көрсеткіш көрсеткен оқушыларда болды. Орташа топтың құрамындағыларда анықталды. Кейбір сыныптарда төменгі шеттетілген оқушылардың бар екені де анықталды. 1 сынып оқушыларының «Менің жанұям» тақырыбында салынған суреттер сырына тоқталып, әр суретте оқушының отбасын қалай жақсы көретінін байқауға болады. Оқушының мектепке бейімділігін анықтау мақсатында, әр ата-анадан мынандай сауалнама алынды:
1.Балаңыздың жақсы көретін түсі
2.Жақсы көретін мерекесі
3.Сүйікті тәтті тағамы
4.Сүйікті мультфильмі
5.Ең сүйікті тағамы
6.Ең жақсы көретін пәні
7.Ең жақын досының аты
8.Ең сүйікті жыл мезгілі
Әр ата-ана баласының нені жақсы көретіндігін, нені ұнататыны жөнінде ақпарат берді. Осы жауап бойынша баланың, мектепке бейімделгенін байқауға болады. Әр ата-ана баласының мектепке деген қызығушылығы бар, оны оята білетін сынып жетекші және біз деп көрсетті.
Ұсыныс: оқушының бойындағы қызығушылықты ояту мақсатында, тренингтер жаттығулары жүргізілсін.
10 сынып оқушыларын бейімделуге үйрету педагогикалық консилиум туралы анықтама
Өткізген күні: 22.09.2017 ж
Барлық қатысқан оқушы саны: 51 оқушы, оның ішінде: 10 а -20; 10 б-18; 10в - 13 оқушы.
Педконсилиумның өтуі барысында директордың оқу жөніндегі орынбасары: Э.С.Разакбаева оқушылардың оқудың жоғарғы сатысына көшкенде тәрбиеде, дамуда, оқуда жүзеге асуы жайлы жұмысын көрсетті. Жоғары сынып оқушысының бейімделуінде пән мұғалімінің рөлі
Разакова А. және Аташева Г. Феруза Маликовна , практикалық презентацияларында айқын көрсетілді. Мектеп психологы Г.Асубаева өткізілген тренингтер, диагностикалар және сұрақ-жауап нәтижелерімен таныстырды. Сынып жетекші оқушылардың бейімделудегі тәжірибелі үлкен жетістіктерімен бөлісті. Мектеп директоры А.А. Қалқабаева консилиум барысында оқу жылының соңына жоғары сынып оқушыларының бейімделуіндегі мәселелердің сәтті шешілуінің сантүрлі жолдарын ұсынды. Оқушылармен келесі әдістемелер өткізілді:
1. Социометрия әдісі.
2. Оқу дәрежесін анықтау.
3. Мектеп үрей деңгейін анықтау.
Нәтижесі төмендегідей:
5 сынып оқушыларымен «Отбасы жарастығы» тақырыбында тренинг жұмысының нәтижесіне
2017 оқу жылының қыркүйек айының 7- ші жұлдызында мектеп психологтары: Асубаева Г.А мен Дарменова Б.Р. 5-6 сынып оқушыларымен «Отбасы жарастығы тақырыбында» тренинг жаттығулары жүргізілді.
Мақсаты: Оқушыларға сыйластық, махаббат, құндылықтары туралы түсініктерін кеңейту.
Міндеттері:
оқушыларға отбасы жарастығы,татулығы туралы түсінік қалыптастыру;
отбасындағы жағымды қарым-қатынас жасау іскерліктерін дамыту;
өзара сыйластыққа тәрбиелеу;
Қатысқандар: 5-6 сынып оқушылары
1. Тыныштық сәті. «Нұрға бөлену»
Ыңғайланып отырыңыздар,денелеріңізді түзу ұстаңыздар.Қолыңызды тізеңізге немесе үстелге қоюға болады.Көздеріңізді жұмуларыңызды өтінемін.
Елестетіп көріңіздер:Күн нұры сіздің төбеңізден өтіп,кеудеңізге қарай бойлап барады.Кеудеңіздің орта тұсында гүл түйнегі орналасқан. Гүлдің түйнегі нұрдан баяу ашылып келеді.Балғын және таза әсем гүл сіздің әр ойыңызды, әр сезіміңізді, эмоцияңыз бен тілек - қалауыңызды шайып,жүрегіңіздің қауызын ашты. Нұр сәулесі сіздің бойыңызға ақырын тарай бастағанын елестетіңіз.Ол біртіндеп күшейе түсуде.Ой мен осы нұрды қолдарыңызға түсіріңіз.Сіздің қолдарыңыз нұрға бөленіп, сәуле шашуда.Қолымыз тек жақсы,ізгі істер істейді және баршаға көмектеседі.Нұр аяқтарыңызға тарады.Аяқтарыңыз нұр сәулесін шашуда.Олар сізді тек жақсылық жасау үшін жақсы жерлерге апарады.Олар нұр мен махаббат құралына айналды.Одан әрі нұр сіздің ауызыңызға,тіліңізге тарады.Тіліңіз тек шындықты және жақсы,ізгі сөздер ғана айтады.Нұрды құлақтарыңызға бағыттаңыз,құлақтарыңыз тек жақсы сөзбен әсем әуенді ғана естиді.Нұр көздерімізге де жетті,көзіміз тек жақсыға қарап бәрінен жақсылықты ғана көреді. Сіздің басыңыз түгелдей нұрға бөленіп,басыңызға тек ізгі,сәулелі ой келеді.Нұр бірте – бірте қарқын және шұғылана бастайды,сіздің денеңізден шығып,жан – жағыңызға сәуле шашады. Осы нұрды туысқандарыңызға,мұғалімдеріңізге,достарыңызға,таныстарыңызға бағыттаңыз. Нұрды уақытша түсініспей,ренжісіп жүрген адамдарға да бағыттаңыз,олардың да жүрегі нұрға толсын.Осы нұр бүкіл әлемге:барлық адамдарға,жан – жануарларға,өсімдіктерге,барлық тірі жанға таралсын...Ғаламның барлық түкпір – түкпіріне нұр бағыттаңыз.Ойша айтыңыз: «Мен нұрлымын...Нұр менің ішімде...Мен нұрмын»
Осындай нұр,махаббат және тыныштық күйінде отыра тұрыңыз...
Енді осы нұрды жүрегіңізге орналастырыңыз.Нұрға толы бүкіл әлем сіздің жүрегіңізде.Оны осындай әсем қалпында сақтаңыз.
Жаймен көзіңізді ашуға болады.
Оқушылармен Әңгімелесу (сұхбат): « Отбасы татулығы»
аңыз әңгіме
Баяғыда бір үлкен отбасы өмір сүріпті.Отбасындағы адамдар мсаны өте көп екен,бір қауым ел болып,бірге тұрыпты.Ол отбасы ерекше екен,отбасының өзара келісімде,татулықта өмір сүруі елді таң қалдырады.Оларда ұрыс-керіс,дау-жанжал деген атымен болмайды екен.Бұл отбасы жайлы патшаның құлағынада жетеді.Патша естігенінің ақ-қарасын анықтау үшін ауылға келеді.Ауылда тап-таза,барлығы да жеткілікті,тыныштық пен береке қонған.Патшаның көңілі толып,ерекше бір шаттыққа бөленеді.Сыйластығы жарасқан бақытты отбасында қариялардың орны төрде,уайым-қайғысыз,балалары бақытты,мәз-мейрам екен.Бұған патша таң-тамаша болды.Отбасының қалайша бақытты,тату-тәтті өмір сүруінің мәнісін білгісі келді.Ол ауыл ақсақалына келіп,отбасындағы татулық пен бірлікке қалай жеткендерін айтуын өтінді.Қарт үнсіз ғана жүз рет «сүйіспеншілік», жүз рет «кешірім», жүз рет «бірлік» деп қағазға мұқият жазып берді.Үш сөзді оқып патша таң қалып осы –ақ па?
-Иә деді ақсақал.Барлық жақсы отбасылары тек осы қасиеттерден құралады,-деді де,сәл ойланып, «және шыдамдылық» деген сөзді қосып қойды.
Өсиет әңгіменің мәні неде?Отбасының татулығын ұстап тұрған нендей қасиеттер екен?СыйластықАта болып ақыл айтып көріңдерӘже болып ертегі айтып беріңдерӘке болып еркелетіп көріңдерАна болып мейірімділік төгіңдер.
Нәтижесінде: оқушыларға «Ұяда не көрсең,ұшқанда соны ілесің»
Отбасының татулығы қандай табыстарға жеткізеді?
Отбасы татулығы біріншіден бірлікке,сүйіспеншілікке,шыдамдылыққа қол жеткізеді.Оқушылар кезекпен шығып,үлкен адамдардың өздерін еркелетіп,жақсы көріп айтатын сөздерін солардың дауыс ырғағына салып айту керек деп, кеңес берілді.Оқушылар сұрақтарға жауап беріп, өз ойларын айтты.Өз ата-аналарының дауыс ырғағын салып көрсетті.
Оқушыларға «Шексіз өмір» бейнефильм (2 мин) көрсетіліп, топпен ән айтылды. «Әкем-әнім»
11. Соңғы тыныштық сәті. «Түстер әлемі»
Муз.әуен.демалу
Елестетіп көріңіздер:Күн нұры сіздің төбеңізден өтіп,кеудеңізге қарай бойлап барады.Кеудеңіздің орта тұсында гүл түйнегі орналасқан. Гүлдің түйнегі нұрдан баяу ашылып келеді.Балғын және таза әсем гүл сіздің әр ойыңызды, әр сезіміңізді, эмоцияңыз бен тілек - қалауыңызды шайып,жүрегіңіздің қауызын ашты. Нұр сәулесі сіздің бойыңызға ақырын тарай бастағанын елестетіңіз.Ол біртіндеп күшейе түсуде.Ой мен осы нұрды қолдарыңызға түсіріңіз.Сіздің қолдарыңыз нұрға бөленіп, сәуле шашуда.Қолымыз тек жақсы,ізгі істер істейді және баршаға көмектеседі.Нұр аяқтарыңызға тарады.Аяқтарыңыз нұр сәулесін шашуда.Олар сізді тек жақсылық жасау үшін жақсы жерлерге апарады.Олар нұр мен махаббат құралына айналды.Одан әрі нұр сіздің ауызыңызға,тіліңізге тарады.Тіліңіз тек шындықты және жақсы,ізгі сөздер ғана айтады.Нұрды құлақтарыңызға бағыттаңыз,құлақтарыңыз тек жақсы сөзбен әсем әуенді ғана естиді.Нұр көздерімізге де жетті,көзіміз тек жақсыға қарап бәрінен жақсылықты ғана көреді. Сіздің басыңыз түгелдей нұрға бөленіп,басыңызға тек ізгі,сәулелі ой келеді.Нұр бірте – бірте қарқын және шұғылана бастайды,сіздің денеңізден шығып,жан – жағыңызға сәуле шашады.
6 сынып оқушыларымен «Менің отбасым» тақырыбында сурет байқауы жұмысының нәтижесіне
2017 оқу жылының қыркүйек айының 8- ші жұлдызында мектеп психологтары: Асубаева Г.А мен Дарменова Б.Р. 6 сынып оқушыларымен «Менің отбасым» тақырыбында сурет байқауы жүргізілді.
Мақсаты: Балаларды өзінің отбасылары,сүйіктілері,олардың мейірімі мен жанашырлығы туралы әңгімелеуге талаптандыру.Отбасы бұл бірге тұратын,бірін-бірі сүйетін,бір-біріне қамқор болатын адамдар деген түсінікті қалыптастыру.Өзінің отбасы үшін мақтаныш сезімін тәрбиелеу.
Қатысқандар: 6 сынып оқушылары
Нәтижесінде: оқушылардың суретінен анықталғаны , балалардың көзқарасымен отбасы, отбасы мүшелерінің қарым-қатнастары шынай көрініске ие болады.
Оқушылара өздерінің жас ерекшеліктеріне байланысты отбасын «Бақытты», «жарасымды», «шынайы», «берік» түсініктеріне сай бейнелеген. Оқушылардың суреттерінен байқалғаны, балалардың отбастарының ішінде нашар,қарым-қатнастары төмен отбасылары анықталмады. Бала өз психологиясына байланысты суретте әлемді ерекшелікке толы, қарым-қатнасты тек жақсы жағымды жағынан көреді.
Соңына мектеп фойесінде оқушылардың туындысынан көрме ұйымдастырылды.
Жасөспірімдер және есірткі заттар
Есірткі заттарды қолдану - жалпыға тараған және барлық жерде кездесетін құбылыс. Ол ерлер арасында да, әйелдер арасында да, барлық этникалық және әлеуметтік топтарда кездеседі.
Бүгінгі күні нашақорлықтың жасөспірімдер арасында кеңінен таралуы алаңдаушылық тудырып отыр. Күн сайын осындай ессіздікке жастар көптеп бой ұруда. Ал оның соңы кісі өлімі мен зорлық-зомбылық жасауға соқтыруда. Әлеуметтік құбылыс ретінде нашақорлық есірткілерді қолдануға жаңа құрбандарды тарту есебінен өмір сүріп және дамып келеді. Сондықтан жастар арасында нашақорлық жедел дамып келеді.
Өзін-өзі орнықтыру, әуес көру, топқа үйірсектік, жанұядан кетіп қалу, еліктеуге ұмтылу, құрбылары ортасында қалыптаскан дәстүр мен нормалар жасөспірімдердің есірткі қолдануына едәуір септігін тигізуде. Қоғам мен әлеуметтік орта бұл үдеріске өз ықпалын тигізуі қажет. Жанұяда ата-ана мен баланың арасында өзара түсініспеушіліктің, немкұрайдылықтың, ата-аналар тарапынан бақылаудың төмендігі - мұның бәрі есірткіге бой ұрудың себептері.
Жасөспірімдік кезеңнің психологиялық ерекшелігі, атап айтқанда өзін-өзі бағалау, құрбыларының ықпалына көну, психикалык ауру - депрессиялық синдром, маньякалды синдром және мән беру синдромының жетіспеушілігі есірткіні қолдануды ертеректен бастауға себеп болады. Есірткіге бас ұру проблемасын көпшілік әр түрлі суреттейді. Жасөспірім ерекше әсерленгіш, мінез-құлқын өзгертуге ыңғайлы. Айналасындағылармен қарым-қатынасы қиындау және қалыптан тыс әсерленгіш. Өз құрбыларымен қатынасы бірқалыпты емес, ата-аналарымен арасында ұрыс-керіс, кызығушылығын сәл де болса кемітсе, бірден қарсы шығады. Қоршаған орта мен жақын араласатындардың әсері ерекше қатты, бұл кезде адамдар жақсыға да, жаманға да кінәратшыл келеді. Жас адамдардың өмір туралы тәжірибесі аз, ымырасыздығы мен алаңғасарлығы олардың үлкендер алдындағы дағдарысының пердесін жабады. Есірткіні алғаш қабылдаудың түпкі себептерінің бірі - өз құрбылары арасында қалыптасқан қанағаттанғысыз жай. "Компанияда" құрметті орынға жайғасу мақсатында ол әртүрлі жолдарды іздестіреді және өз мәртебесін "шөптердің" көмегімен көтерудің жолын табады. Осы жастағылардың проблемасы ерекше: жалғыздық, айналасындағылардың, ата-аналардың, мұғалімдердің, өз құрбыларының жасөспірімдерді түсінбеуі; жауапсыз еліктеу; өзінің бос уақытын дұрыстап өткізбеуі, өзіне сүйікті іс-әрекет таба алмау. Жасөспірімдік кезеңде өз "табынушысын" жасап алу және бар ісінде соларға ұқсау тілегі басым болып келеді.
Оқушылардың көпшілігі есірткі туралы ақпаратты 10-12 жас кезінде алғанды дұрыс көреді.
Балалардың қараусыз қалуы кәмелетке толмаған балалардың бұзақылығына жол береді, оларды нашақорлар ортасына түсіреді, жасөспірім онда аз уақыт ішінде есірткінің дәмін татады, көз алдында нашақор ауру адамға айналады.
Нашақорлық дәрілерді немесе басқа да зиянды заттарды мөлшерден тыс қабылдау нәтижесінде туындайды.
Нашақорлық үшін жасөспірімдік шақта есірткіге тәуелділік белгісі берекесіздіктен, ауру синдромы мен кезеңдері шекарасының нақтылы еместігімен, есірткіге тәуелділік кезеңін бөліп алуға болмайтындығымен, психикалық жеткіліксіздігінін тез дамуымен, эндокриндік жетіспеушілікпен сипатталады.
Есірткімен таныс болу шегіп көруді ұсынатын құрбыларының тобында басталады. Ол коноплядан наша, гашиш, марихуана және т.б. зиянды заттар жасалады. Бірінші жыл ішінде шегу кездейсоқ ретпен жүреді - айына немесе аптасына 1-2 реттен. Шегуші адам ішімдік ішеді, бірақ гашишті өзі арнайы іздемейді, ал біреулер ұсына қалса, тартынбайды.
"Шөпті" біртіндеп шегу тұрақты кәсіпке айналады, жасөспірім одан аздап ләззат ала бастайды. Ал "шөптің" болмай қалуы қанағаттанбаушылыққа, көңіл-хошының болмауына, тітіркенуге соқтырады.
Нақты бір калыптасқан топтарға бойы үйренген жасөспірім алғаш рет героиннің немесе апиындар қатарындағы басқа да есірткілердің дәмін татып көреді. Бірақ бүгінгі күні жасөспірімді басқа мәселе - "Есірткі және ЖҚТҚ/АҚТҚ (ВИЧ)" алаңдата бастады.
Еуропаның 30 мемлекетінде, сонымен қатар Латвияда 15 пен 16 жас аралығындағы 2300 жас адам сауалнамаға қатысты. 1995 жылғы мәліметтермен салыстырғанда, 15-16 жастағылардың неше түрлі есірткі заттарды қолдануы Еуропа мемлекетіндегі орташа көрсеткіштен 4 есе өскені туралы мәлімет алаңдатады. Жасөспірімдерді бұл деректер алаңдатады, олар мұндай кауіпті әрекеттеріне сын көзбен қарайды. Бұл бүгінгі күнгі ойлану мен әрекет ету құралы ғана емес, мектепті бітіргеннен кейінгі келешекке де ықпал етеді.